FAQ
- 1 – Jak zrušit jízdenku a vrátit za ni peníze
- 2 – Mají vaše jízdenky tutéž cenu jako jízdenky železničních operátorů?
- 3 – Kdy se začínají jízdenky prodávat?
- 4 – Mohu si předběžně rezervovat jízdenky a zaplatit později?
- 5 – Povolené množství zavazadel pro evropské vlaky
- 6 – Rozdíl mezi první a druhou třídou
- 7 – Informace o vlaku a stanici
- 8 – Akceptované způsoby platby
- 9 – Tisk na papír A4
- 10 – Jak vytisknout jízdenku Eurostar
- 11 – Jak vytisknout jízdenku SNCF
- 12 – Zpoždění vlaků a stávky: jak získat zpět jízdné
- 13 – Proč se nepodařilo vyhledat jízdenku?
- 14 – Který prohlížeč je kompatibilní s Trainline?
- 15 – Suma uvedená v SMS potvrzení platby se liší od sumy uvedené na stránce jako výše platby
- 16 – Platba nefunguje
- 17 – Jízdenka byla zrušena, ale nebylo vystaveno vrácení platby
- 18 – Jízdenka se připravuje
- 19 – Přidejte cesty do svého kalendáře
- 20 – Úprava údajů o cestujícím
- 21 – Jak mohu kontaktovat společnost Trainline? Máte telefonickou horkou linku?
- 22 – Jak získat vytištěné jízdenky
- 23 – Jak vyměnit jízdenku
Pro více informací můžete navštívit naši anglickou sekci FAQ
1 – Jak zrušit jízdenku a vrátit za ni peníze
- Jděte na potvrzovací stránku své rezervace (odkaz najdete v potvrzovacím e-mailu) nebo do části „jízdenky“ svého účtu u Trainline Europe a podívejte se na své rezervace. Vyberte prosím jízdenku, kterou si přejete zrušit a jděte na Zrušit.
- Vyberte segment a/nebo případně cestující, které si přejete zrušit.
- Klikněte na vypočítat vrácené jízdné.
- Pokud si jste jisti, že chcete jízdenku/jízdenky zrušit, klikněte na „potvrdit“. Buďte prosím obezřetní, protože zrušení jízdenky je konečné a nevratné.
Co bude dál?
E-jízdenka: Vrácení jízdného bude zpracováno okamžitě. Připsání vrácené částky na účet bude trvat 3 až 21 pracovních dnů.
Jízdenka k vytištění ve stanici (nevytištěná): Vrácení částky bude zpracováno okamžitě. Připsání vrácené částky na účet bude trvat 3 až 14 pracovních dnů.
Jízdenka k vytištění ve stanici (již vytištěná): Původní jízdenku nám musíte zaslat poštou. Jízdenku musíme obdržet nejpozději 1 měsíc po zrušení. Po uplynutí této doby již nelze vrátit zpět jízdné.
Jízdenky prosím pošlete doporučeně. Nemůžeme převzít zodpovědnost za jejich ztrátu nebo zcizení během přepravy.
Trainline Europe
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francie
Mohu jízdenku zrušit ve stanici nebo přes telefon?
Ano. Abychom vám mohli vrátit jízdné, je velmi důležité zrušit jízdenky před odjezdem vlaku. Jakmile byla jízdenka zrušena, musíte nám poslat žádost o vrácení jízdného v angličtině na adresu: /support
2 – Mají vaše jízdenky tutéž cenu jako jízdenky železničních operátorů?
Ano! Ceny za jízdenky SNCF, Deutsche Bahn, Eurostar, Thalys, Trenitalia, Thello, Italo, Renfe, iDTGV, OUIGO, a OUIBUS jsou naprosto shodné s cenami, které nabízejí jejich příslušné webové stránky.
✔ Bez rezervačních poplatků
✔ Bez příplatků za platbu kreditní kartou
✔ Bez dodatečných nákladů
Na čem společnost Trainline Europe vydělává?
Jednoduše za každý prodej dostáváme provizi!
Jízdenky SBB, SNCB, NS, ÖBB, DSB a ČD
U těchto železničních operátorů bohužel nemůžeme vždy účtovat základní cenu, kterou nabízejí jejich příslušné webové stránky. Ceny jízdenek určuje rezervační systém, k němuž máme u těchto dopravců přístup. Naše ceny jsou v průměru o 2 až 4 € vyšší.
3 – Kdy se začínají jízdenky prodávat?
Níže najdete informace o tom, jak dlouho předem začínají jednotliví operátoři prodávat jízdenky.
Železniční dopravce | Možnost rezervace předem | Destinace |
SNCF | 3 měsíce předem | Národní vlaky ve Francii |
Lyria | 4 měsíce | Vlaky mezi Francií a Švýcarskem |
Eurostar | 6 měsíců | Vlaky mezi Francií a Spojeným královstvím |
Thalys | 3 měsíce | Vlaky mezi Francií, Německem, Nizozemskem a Belgií |
iDTGV | 6 měsíců | Vnitrostátní vlaky ve Francii |
Renfe-SNCF | 119 dnů | Vlaky mezi Francií a Španělskem |
Renfe | 90 dnů pro rychlostní vlaky, 60 dnů pro všechny ostatní vlaky | Vnitrostátní vlaky ve Španělsku |
Thello | 4 měsíce a 1 den | Vlaky mezi Francií a Itálií |
Deutsche Bahn | 6 měsíců | Vnitrostátní vlaky v Německu |
Trenitalia | 3 – 4 měsíce | Vnitrostátní vlaky v Itálii |
Italo | 3 – 6 měsíců | Vnitrostátní vlaky v Itálii |
OUIGO | 6 měsíců | Vnitrostátní vlaky ve Francii |
ÖBB | 6 měsíců | Vnitrostátní vlaky v Rakousku |
NS | Celý rok | Vnitrostátní vlaky v Nizozemsku |
SNCB | Celý rok | Vnitrostátní vlaky v Belgii |
OUIBUS | 2 – 4 měsíců | Evropské autobusy |
4 – Mohu si předběžně rezervovat jízdenky a zaplatit později?
Tento článek je určen majitelům účtu Trainline. Účet si můžete vytvořit zde: /signup
Ano, jízdenky si můžete předběžně rezervovat:
- Cena je garantovaná. To, co vidíte, budete platit.
- Sedadla jsou garantována.
- Zarezervujte si předběžně kolik chcete nezaplacených jízdenek.
Předběžně rezervované jízdenky zůstanou v košíku až do uplynutí data exspirace. Důležité: datum a čas exspirace jízdenek je zobrazen ve středoevropském čase.
Můžete si předběžně rezervovat jízdenky pro následující železniční operátory:
SNCF (Francie), Lyria (Francie ↔ Švýcarsko), Eurostar (Francie ↔ Spojené království), Trenitalia & Italo (Itálie) a Thalys (Francie ↔ Belgie ↔ Nizozemsko ↔ Německo).
5 – Povolené množství zavazadel pro evropské vlaky
Typ vlaku, kterým pojedete, určuje vybavení, které můžete v tomto vlaku očekávat. Nezapomeňte prosím, že všechny vlaky v Evropě jsou přísně nekuřácké a že jsou vybaveny toaletou.
Vlaky SNCF, Lyria a Renfe
- Zavazadla nejsou omezena
- Pro pohodlí ostatních cestujících prosím omezte počet zavazadel na 2 kusy
- Vysokorychlostní vlaky mají jídelní vůz, kde se prodává jídlo a nápoje
Vlaky Eurostar
Držitelé jízdenky Business Premier obdrží teplé jídlo k sedadlu, mají garantovanou elektrickou zásuvku, mají přístup do salonku a mohou přednostně nastoupit.
Požadavky na zavazadla:
- 2 zavazadla (do 85 cm), u dětských jízdenek 1 zavazadlo (do 85 cm)
- 1 příruční zavazadlo
Vlaky Thalys
Zajištěn přístup k elektrickým zásuvkám a WiFi. Vlak má jídelní vůz, v němž se podávají jídla a nápoje. V 1. třídě se jídlo podává k sedadlu.
Požadavky na zavazadla:
- 2 velké kufry do 32 kg a jedna menší taška
- nebo 1 kufr do 32 kg a jedno velké zavazadlo (složené kolo v tašce nebo lyže) a jedna menší taška.
Vlaky iDTGV
- Sedadla v „zenové zóně“ nabízejí ticho a klid
- Sedadla v „zábavní zóně“ nabízejí rušnou atmosféru a umožňují konverzaci
Požadavky na zavazadla společnosti iDTGV najdete na těchto stránkách (v angličtině): http://www.idtgv.com/en/frequently-asked-questions#question-752
Další zavazadlo: 35 € za kus – omezeno na 2 další zavazadla na osobu.
Vlaky OUIGO
- 1 kufr do velikosti 55x35x25 cm
- 1 příruční zavazadlo do velikosti 36x27x15 cm
- 1 skládací kočárek/dětský kočárek, pokud cestujete s malým dítětem
Při rezervaci je možno zakoupit další zavazadlo za 5 € a přeprava dalšího (a nezaplaceného) zavazadla stojí 20 € za kus.
OUIBUS
- 1 zavazadlo zdarma. Jeho délka, výška a šířka nesmí přesáhnout 150 cm. Maximální váha je 16 kg
- 2. zavazadlo za poplatek 5 €, pokud je dostatek místa
- 1 kabelka a malý batoh
Deutsche Bahn
Vlaky Deutsche Bahn nemají omezení zavazadel. Pro pohodlí ostatních cestujících prosím omezte počet zavazadel na 2 kusy.
Autobusy IC
- 2 kusy na cestujícího, do velikosti 70 cm x 50 cm x 30 cm
- Pokud je dostatek místa, je možno přepravovat skládací kočárky/dětské kočárky
- Nejsou povolena nadměrná zavazadla, např. lyže nebo snowboardy
Thello
Požadavky na zavazadla:
- 2 kufry standardní velikosti
- Jsou povoleny 2 kusy navíc na cestujícího za 40 € za kus (možno platit ve vlaku).
Italo a Trenitalia
Tyto vlaky nemají žádné speciální požadavky týkající se zavazadel.
6 – Rozdíl mezi první a druhou třídou
Sedadla první třídy v evropských vlacích
V první třídě jsou větší sedadla, více prostoru, a často jsou tišší. V závislosti na denní době může být v první třídě méně rodin s dětmi.
Jídelní služby
Nejlepší železniční operátoři, jako je Eurostar, Thalys a Lyria, poskytují jídelní služby. Teplá i studená jídla se podávají přímo k sedadlu a jsou zahrnuty v ceně jízdného. Většina vlaků v Německu, Švýcarsku, Španělsku, Nizozemsku, Belgii a Francii nenabízí službu donášky jídla k sedadlu.
Salonky pro první třídu
Pokud máte jízdenku první třídy, budete mít přístup do salonků pro první třídu (pokud v odjezdové stanici je); tam mohou nabízet jídlo a pití zdarma.
Přednostní nástup u Eurostar
Jako držitel jízdenky Business Premier u společnosti Eurostar se můžete odbavit pouhých 10 minut před odjezdem.
Sedadla druhé třídy v evropských vlacích
Sedadla druhé třídy jsou ve všech evropských vlacích zcela postačující. Budete mít pěkné pohodlné sedadlo a spoustu prostoru na nohy. Většina vozů první třídy je také docela tichá, takže nemusít očekávat během cesty hluk nebo chaos. Navíc jsou vozy udržovány v čistotě.
7 – Informace o vlaku a stanici
Na cestování po Evropě vlakem je skvělé, že je to neuvěřitelně jednoduché!
Podívejte se na níže uvedené informace a budete plně připraveni na cestu:
- Jízdenku si vytiskněte nebo si ji připravte na mobilním telefonu
- Vezměte si s sebou identifikační doklad, například pas.
- Jízdenky vytištěné ve stanici je nutno validovat. E-jízdenky není nutno validovat.
- Dostavte se do stanice asi 20 minut před odjezdem.
- Dveře vlaku se uzavřou přesně dvě nebo tři minuty před odjezdem.
8 – Akceptované způsoby platby
Trainline Europe v současné době přijímá následující způsoby platby:
✔ Visa
✔ MasterCard
✔ American Express
✔ PayPal
✔ Apple Pay (pouze přes aplikaci iOS)
9 – Tisk na papír A4
Požadovaná velikost papíru je evropská A4. Většina dopravců ve svých podmínkách uvádí, že je nutno použít papír velikosti A4, avšak díky minimálnímu rozdílu mezi velikostmi není problém, pokud použijete formát letter.
10 – Jak vytisknout jízdenku Eurostar
- Na stanici Eurostar jděte k odbavení a najděte samoobslužný terminál.
- Zadejte šestimístný rezervační kód (např. REFDAE) který jste od Trainline dostali e-mailem.
- Postupujte podle pokynů na obrazovce a za chvilku budou vaše jízdenky vytištěné.
Důležité informace
➛ Jízdenky si musíte vytisknout nejméně 45 minut před odjezdem. To vám umožní dostatek času na odbavení a pro případ, že nastanou nesrovnalosti.
➛ Jízdenky sí můžete vytisknout pouze jednou. Buďte prosím opatrní a neztraťte je!
11 – Jak vytisknout jízdenku SNCF
Pokud kupujete jízdenku s tiskem na stanici pro odjezd mimo Francii, nezapomeňte prosím, že je můžete vytisknout pouze ve stanici ve Francii. Takže je nekupujte, pokud nemáte přístup ke stanici ve Francii!
Následující pokyny pro tisk ve stanici platí pro jízdenky společností SNCF, Thalys, Eurostar a Lyria.
Jak vytisknout jízdenku
Pro tisk jízdenek využijte samoobslužné stroje v kterékoliv stanici SNCF. Postup tisku:
- Vyberte „vyzvednout všechny rezervace“ (collect all bookings).
- Vyberte „referenční číslo rezervace“ (booking reference).
- Zadejte šestimístný rezervační kód (např. SRTPRE).
- Poté můžete zadat název své rezervace (např. TOTH).
- Potom si můžete vybrat všechny jízdenky, které si přejete vytisknout. Pokud máte rezervováno více jízdenek, můžete si je vytisknout všechny současně, dokonce i když jde o jízdenky na vlak s odjezdem za několik dnů nebo týdnů. Tisk jízdenek není časově omezen.
Validace jízdenky
Jakmile si jízdenky vytisknete, validujte je. Přístroje pro validaci jízdenek jsou malé a žluté. Jízdenky můžete validovat pouze v den odjezdu, validaci nelze provést dříve.
Mohu si jízdenky vytisknout dvakrát?
To bohužel nemůžete. Je možno je vytisknout pouze jednou.
12 – Zpoždění vlaků a stávky: jak získat zpět jízdné
Jízdenky SNCF, Lyria a DB-SNCF
O vrácení peněz za zpoždění můžete požádat (francouzsky) na následující stránce: http://www.sncf.com/en/commitments/garantie-voyage
Pokud jste již obdrželi náhradu v podobě voucheru, můžete jej využít u Trainline. Pošlete jej poštou spolu s tímto formulářem; hodnotu voucheru vám připíšeme na váš účet.
Trainline
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francie
Jízdenky Eurostar
Pokud máte nárok na kompenzaci, kontaktujte Eurostar (anglicky) na této webové stránce: http://www.eurostar.com/uk-en/travel-information/service-information/disruption-compensation/useful-numbers-and-more
Jízdenky Thalys
Formulář pro získání kompenzace můžete vyplnit zde: https://www.thalys.com/nl/en/help?form=reclamation#contacts
Jízdenky Deutsche Bahn
V případě, že váš vlak byl zpožděn nebo zrušen, můžete vyplnit formulář „práva cestujících“: https://www.bahn.com/en/view/booking-information/passenger-rights/passengers-rights-claim-form.shtml
Jízdenky iDTGV
Za jakékoliv zpoždění delší než 60 minut nabízí iDTGV cestujícím kompenzaci pouze formou voucherů. Po ukončení cesty vám kompenzační voucher pošleme e-mailem.
Jízdenky Trenitalia
Požádat o kompenzaci můžete nejdříve 24 hodin do 12 měsíců od data cesty prostřednictvím tohoto formuláře: http://reclami-e-suggerimenti.trenitalia.com/rimborsi/en/Anagrafica.aspx
Pokud jste jeli regionální vlakem Trenitalia, musíte vyplnit tento online formulář a poslat jej e-mailem regionálnímu/provinčnímu managementu: http://www.trenitalia.com/cms-file/allegati/trenitalia2014_en/Request_refund_compensation_delay_%2020_5_16.pdf
Jízdenky Italo
Pro získání kompenzace si přečtěte tuto stránku: http://www.italotreno.it/en/support-contacts
Jízdenky Thello
Vyplňte prosím kompenzační formulář společnosti Thello: https://www.thello.com/contact/Reclamation/index.html?iLangID=3
Jízdenky NS a NS International
Vnitrostátní vlak: navštivte prosím následující webovou stránku a vyplňte žádost o kompenzaci: http://www.ns.nl/en/customer-service/refunds/refunds-for-delays-on-a-domestic-route.html
Mezinárodní vlak: navštivte prosím webovou stránku NS International a vyplňte žádost o kompenzaci: https://www.nsinternational.nl/en/after-the-journey/compensation-for-delays
Jízdenky Renfe
Aby bylo možno vrátit jízdné nebo získat kompenzaci, vyplňte prosím formulář na webových stránkách společnosti Renfe: http://www.renfe.com/EN/empresa/atencion_cliente/index.html
Můžete také poslat e-mail přímo na oddělení kompenzací a zpoždění společnosti Renfe na následující e-mailovou adresu: posventaviajeros@renfe.es.
13 – Proč se nepodařilo vyhledat jízdenku?
- Jízdenky pro tuto trasu neprodáváme. V současné době nabízíme rozsáhlé pokrytí evropské železniční sítě. Avšak existují některé trasy a jízdenky, které prodávat nemůžeme.
- Tento typ jízdenek neprodáváme. Existují určité jízdenky, které neprodáváme. Například dosud nemůžeme prodávat jízdenky typu auto-train.
- Jízdenka ještě není v prodeji. Železniční operátoři mají různé doby pro rezervace.
- Tyto jízdenky nelze zakoupit na internetu. Některé jízdenky je možno zakoupit pouze ve stanici.
- Právě probíhá údržba rezervačního systému železničního operátora. Obvykle se provádí uprostřed noci (evropská časová zóna) a netrvá příliš dlouho. Zkuste to trochu později.
- Vlakové spojení neexistuje. Anebo nám rezervační systém železničního operátora nemůže poskytnout žádné výsledky.
- Tato trasa má naplánovanou údržbu.
14 – Který prohlížeč je kompatibilní s Trainline?
Trainline je kompatibilní s následujícími prohlížeči a verzemi: Google Chrome, Firefox 37 nebo vyšší, Safari 9 nebo vyšší a Internet Explorer 11 nebo vyšší. Pokud se vám rezervace nedaří nebo se nesprávně zobrazuje rozhraní, doporučujeme aktualizovat prohlížeč.
15 – Suma uvedená v SMS potvrzení platby se liší od sumy uvedené na stránce jako výše platby
Pokud k tomu dojde, pravděpodobně jste zaplatili za smíšenou rezervaci: jízdenku na vlak SNCF a jízdenku na vlak iDTGV.
Když platíte za smíšenou rezervaci, vytvoří se dvě samostatné platby. Je pravděpodobné, že se prostřednictvím 3D Secure ověřila pouze platba vlakové jízdenky SNCF. Proto uvidíte v SMS potvrzení pouze sumu za tuto jízdenku, protože byla ověřena pouze tato konkrétní platba.
16 – Platba nefunguje
Pokud jste neobdrželi ani potvrzující zprávu, ani chybové hlášení, nepokoušejte se o další platbu. Podívejte se prosím do své e-mailové schránky, zda platba proběhla úspěšně. Pokud si nejste jisti, můžete nás kontaktovat (anglicky): /support
Jízdenka iDTGV
iDTGV má bohužel přísné platební podmínky a k platbě používá pouze určité kreditní karty. Často se stává, že nepřijímá většinu karet vydaných mimo Evropskou Unii.
Doporučujeme dvě řešení:
- Kontaktujte iDTGV. Možná budou schopni vaši kartu odblokovat. Telefon: +33 980 982 982. Mají otevřeno od 9:00 do 18:00 (středoevropského času). E-mail: idtgv.com/en/idtgv/contact-idtgv
- Místo toho si rezervujte vlak SNCF. Zpracováváme všechny platby pro vlaky SNCF, takže s platbou velmi pravděpodobně nebudete mít potíže.
Jízdenka SNCF, Thalys, Eurostar, Renfe-SNCF, Lyria, SNCB, NS, SBB nebo CFL
Mohlo se stát, že jste zadali nesprávné datum exspirace, bezpečnostní kód, nebo na svém účtu nemáte dostatečný zůstatek. Může se stát, že transakci blokuje vaše banka. Mnoho bank nepovoluje mezinárodní platby (jsme francouzská společnost se sídlem v Paříži) jako preventivní opatření proti podvodu. Zavolejte prosím do své banky a informujte ji o pokusu o zaplacení.
Jízdenka Deutsche Bahn
Pokud se platba nezdaří, věnujte prosím pozornost radám, které uvádíme u chybového hlášení. Můžete také dostat autorizaci platby na svůj bankovní účet. Může se to jevit jako aktuální zúčtování platby, ale jedná se pouze o autorizaci a z vaší platební karty nebo PayPalového účtu nebyla částka zúčtována.
Jízdenka OUIGO
Společnost OUIGO má velmi přísné platební podmínky a přijímá pouze kreditní karty, které byly vydány v následujících schválených zemích.
Schválené země:
Andorra, Rakousko, Belgie, Kypr, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Francouzská Guyana, Francouzská Polynésie, Francouzská severní teritoria, Německo, Řecko, Guadeloupe, Maďarsko, Irsko, Itálie, Kosovo, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Malta, Martinik, Mayotte, Monako, Nizozemsko, Nová Kaledonie, Polsko, Portugalsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, St Pierre a Miquelon, Švédsko, Švýcarsko, Spojené státy a Spojené království.
Rezervace vlaků Trenitalia, Thello nebo Italo
Pokud se vám zobrazilo toto hlášení o platbě, znamená to, že jsme nemohli vaši kartu ověřit nebo zabezpečit. Občas k tomu dojde z různých důvodů. Kontaktujte nás prosím anglicky prostřednictvím následující stránky a dejte nám vědět, že jste nemohli zaplatit: www.trainline.cz/support
Rezervace OUIBUS
U plateb společnosti OUIBUS je bohužel řada komplikovaných parametrů a spousta faktorů, které mohou způsobit neprovedení platby. Pokud se platba nezdaří, věnujte prosím pozornost radám, které uvádíme u chybového hlášení. Tím by se měl problém vyřešit.
17 – Jízdenka byla zrušena, ale nebylo vystaveno vrácení platby
Vrácené jízdné vám bude připsáno na bankovní účet během několika dnů po zrušení. Pokud jste si jízdenku vytiskli na přístroji na stanici, musíte nám ji poslat poštou. Abychom vám mohli vrátit peníze, potřebujeme originál jízdenky. Bez originálu jízdenky vám nemůžeme vrátit peníze.
Pozor: Máte 30 dnů (po stažení jízdenky) na odeslání jízdenky na níže uvedenou adresu. Jakmile jízdenku obdržíme, pošleme vám e-mail; poté vám pošleme peníze zpět.
Trainline
Guichet
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francie
Vrácení peněz se vždy provádí vrácením platby na kartu nebo na PayPalový účet. Nezapomeňte důkladně zkontrolovat svůj výpis z bankovního účtu.
18 – Jízdenka se připravuje
To znamená, že obdržení jízdenek může trvat několik minut až několik hodin. Důvodem tohoto zpoždění je, že některé transakce musíme zpracovat ručně, zejména v případě, že byla platební karta vydána mimo EU.
Pokud jste jízdenku neobdrželi do 24 hodin, kontaktujte nás prosím, abychom mohli zjistit, jestli se něco nepodařilo: /support
19 – Přidejte cesty do svého kalendáře
Můžete odebírat kalendář společnosti Trainline a mít všechny své cesty zobrazené ve svém běžném kalendáři. Jednoduše přidejte URL svého kalendáře Trainline do aplikace kalendáře.
Podívejte se do oddílu Preferences na svém účtu a jděte na Calendars and Apple Wallet. Potom vyberte možnost seskupit všechny cesty do jediného kalendáře. Zkopírujte URL, která se zobrazí u níže zobrazeného pole, a přidejte ji do aplikace svého kalendáře.
20 – Úprava údajů o cestujícím
- Na stránce vyhledávání jízdenky klikněte na jména cestujících… Potom si vyberte cestujícího, kterého chcete upravit.
- Můžete upravit nebo přidat údaje o cestujícím.
21 – Jak mohu kontaktovat společnost Trainline? Máte telefonickou horkou linku?
Společnost Trainline můžete kontaktovat prostřednictvím vyplněného formuláře na následující stránce: /support
Pište nám prosím v angličtině – pokud je to možné. Všechny odpovědi budou v angličtině. Pokud nám nemůžete napsat anglicky, není to problém, vaši otázku přeložíme.
→ Nezapomeňte prosím, že nemůžeme poskytovat rady týkající se cesty.
Důležitá telefonní čísla:
Všechny časy jsou uvedeny ve středoevropském čase (CET).
SNCF/Lyria
v rámci Francie: 36 35 (po – ne 07.00 – 22.00)
Mezinárodní: +33 8 92 35 35 35 (po – ne 07.00 – 22.00)
Eurostar
V rámci Spojeného království: 08432 186 186 (po – pá 06.00 – 19.00 so – ne 09.00 – 17.00)
Mezinárodní: +44 1233 617 575 (časy jsou stejné jako uvedeno shora)
Thalys
Všechny země: +33 8 25 84 25 97 (po – pá 08.30 – 18.00)
Deutsche Bahn
Všechny země: +49 180 6 10 11 11 (24/7)
iDTGV
+33 2 54 54 67 00 (po – ne 09.00 – 18.00)
Italo
+39 06 07 08 (po – ne 6:00 – 23:00)
Trenitalia
+39 06 68 47 54 75 (24/7)
OUIBUS
V rámci Francie: 0892 68 00 68 (po – so 08.30 – 20.00)
V rámci Belgie: 070 300 042
V rámci Nizozemska: 0900 0401 625
V rámci Spojeného království: 0844 369 0 379
V rámci Itálie: 848 350 026
22 – Jak získat vytištěné jízdenky
Způsob získání jízdenky závisí na typu jízdenky, kterou máte, a na železničním operátorovi. Řiďte se prosím pokyny uvedenými v potvrzovacím e-mailu. Jsou v něm uvedeny nezbytné kroky k získání jízdenky.
Jízdenky SNCF a Lyria
- Jízdenku vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Předložte čárový kód jízdenky v aplikaci pro Android nebo iOS.
- Jízdenku vytiskněte pomocí samoobslužného zařízení SNCF.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Eurostar
- Jízdenku vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Předložte čárový kód jízdenky v aplikaci pro Android nebo iOS.
- Jízdenku vytiskněte pomocí samoobslužného zařízení společnosti Eurostar.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Thalys
- Vytiskněte na papír velikosti formátu A4/letter.
- Ukažte QR kód (připojený k e-mailu s jízdenkou, který vám společnost Thalys zaslala) na svém smartphonu nebo tabletu.
- Jízdenku vytiskněte na stanici ve Francii prostřednictvím samoobslužného zařízení SNCF.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Deutsche Bahn
- Vytiskněte na papír velikosti formátu A4/letter.
- Zobrazte mobilní jízdenku (soubor .png) připojenou ke svému potvrzovacímu e-mailu
- Předložte čárový kód jízdenky v aplikaci pro Android nebo iOS.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Trenitalia a Thello
- Vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Italo
- Vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Při nástupu do vlaku jednoduše uveďte číslo rezervace.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenky Renfe a Renfe-SNCF
- Vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Vytiskněte na tiskárně společnosti Renfe nejpozději 15 minut před odjezdem.
- Průkaz totožnosti je povinný.
Jízdenka iDTGV
- Vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Jízdenku zobrazte pomocí aplikace iDTGV.
- Průkaz totožnosti je povinný.
OUIBUS
Jízdenky nebudete muset tisknout. Při nástupu do autobusu musíte předložit identifikační doklad (pas, řidičský průkaz).
Jízdenky OUIGO
- Společnost OUIGO 4 vám jej zaslala 4 dny před odjezdem.
- Vytiskněte na papír formátu A4/letter.
- Mobilní jízdenku zobrazte na svém telefonu.
23 – Jak vyměnit jízdenku
Mám účet Trainline
- Pokud chcete zobrazit své rezervace, jděte do oddílu jízdenky svého účtu u Trainline Europe. Vyberte jízdenku, kterou chcete vyměnit, a jděte na Vyměnit.
- Potom si můžete vybrat novou jízdenku a vyměnit svou stávající rezervaci.
- V závislosti na podmínkách jízdného a ceně nové jízdenky se může stát, že budete platit dodatečný poplatek, nebo že vám část sumy vrátíme.
- Jakmile bude změna potvrzena, pošleme vám novou jízdenku.
Nemám účet u Trainline
Zkontrolujte si prosím u své jízdenky podmínky jízdného. Najdete je v potvrzovacím e-mailu. Pokud jsou podmínky jízdného u vrácení peněz a u jízdného stejné, jednoduše zrušíte jízdenku a provedete rezervaci nové jízdenky. Svou jízdenku můžete zrušit přímo prostřednictvím potvrzovací stránky své rezervace (odkaz najdete v potvrzovacím e-mailu).
Pokud nejsou podmínky vrácení jízdného a výměny stejné, musíte si vytvořit účet u Trainline Europe. Postupujte prosím následovně:
- Jděte na potvrzovací stránku své rezervace (odkaz najdete v potvrzovacím e-mailu) a vytvořte si účet u Trainline Europe.
- Jakmile si vytvoříte účet, přidejte k účtu všechny cestující, pro které máte rezervaci.
- Jděte do oddílu jízdenky, potom na jízdenka a vyberte vyměnit. Potom budete moci svou jízdenku vyměnit.
Jízdenky Trenitalia
Svou jízdenku na vlak Trenitalia můžete vyměnit na následující stránce (anglicky): http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=8111aae8de63c410VgnVCM1000008916f90aRCRD
Jízdenky Italo
Svou jízdenku na vlak Italo můžete vyměnit na následující stránce (anglicky) v sekci Manage Journey: http://www.italotreno.it/en/the-train/tariffe